30 graden, zon en verbranden

6 augustus 2018 - Cat Ba Island, Vietnam

Na regen komt zonneschijn zeggen ze altijd. Dat was dit keer letterlijk zo. Nadat we veel regen gehad hadden in Hanoi en Sa Pa, scheen vandaag in Cat Ba heel de dag de zon.

Gisteren zaten we te kijken naar tours en andere dingen die we op het eiland konden doen. Tijdens het zoeken kwamen we op Cat Ba Green Trail Travel. Erg veel goede recensies op Tripadvisor en dicht bij ons in de buurt, de moeite waard om eens langs te lopen dus. In het kantoortje zat een hele vriendelijke gast, Thang. Hij vertelde ons over de tour die hij doet en was hier zo enthousiast over dat wij dat ook werden. We besloten uiteindelijk om bij hem een dagtour te boeken.

Vanmorgen werden we al vroeg verwacht bij het kantoor om vervolgens op de boot te stappen. We zijn met een groep van ongeveer 20 man op de boot gestapt en begonnen met varen richting onze eerste stop. Het water was erg rustig en de lucht was op dat moment nog een klein beetje grauw.
Bij het aankomen op onze eerste stop sprongen we in de kayak en gingen we kayakken in Lan Ha Bay. Op dit moment scheen de zon lekker en was het af en toe gewoon nodig om water over jezelf heen te gooien. We kwamen langs allerlei karstbergen die je in Lan Ha Bay en Ha Long Bay kan vinden en gingen door een aantal grotten.

DSCN1625
Na het kayakken was het tijd om verder te varen richting Ha Long Bay. Nog steeds scheen de zon en begonnen bij een aantal mensen al de eerste rode schouders te ontstaan. Aangekomen ergens in Ha Long Bay waren we helemaal alleen in een baai en konden we daar een tijd zwemmen en van de boot afspringen. De verkoeling was heerlijk, aangezien het een graad of 30 was. Terwijl wij aan het zwemmen waren, werd er een lunch voor ons bereid.
Nadat we gezwommen en geluncht hadden was het al tijd voor onze laatste stop: Monkey Island. Een klein eilandje in Lan Ha Bay waar, zoals de naam het al zegt, aapjes zijn. Op dit eiland kon je richting de top klimmen, waarna je uitzicht had over de hele baai.
Doordat we de hele dag op het water doorgebracht hebben, zijn bij ons allebei de schouders en rug verbrand. Maar dat wordt vanzelf wel weer bruin haha (vandaag een tomaatje, morgen een chocolaatje).

Morgen reizen we door naar Ninh Binh, waar je Thang (de reisleider van vandaag) vandaan komt. Hij vertelde ons dat de natuur er prachtig is. Vergelijkbaar met de karstbergen van Ha Long Bay, maar dan vaste land.

Tot snel!

Liefs Deem & Lisa

1. Roberto:
    6 augustus 2018
    Uit kijken met verbranden hoor anders kan je je ras niet meer dragen😹👍🏻
  2. Shirley:
    7 augustus 2018
    Fijn dat jullie t zo leuk hebben. Klinkt goed allemaal. Dikke kus xx
  3. Elly:
    8 augustus 2018
    Wat een onderneming , wat een mooie verhalen .
    We genieten mee van jullie mooie vakantie .
    Fijne vakantie gewenst en op naar de mooie verhalen . 😘
  4. Michaela:
    11 augustus 2018