Tam Coc & Hue

9 augustus 2018 - Hue, Vietnam

Het is alweer een paar dagen geleden sinds we het laatste verhaal hebben gepost.

Vanuit Cat Ba zijn we met de bus doorgereisd naar Ninh Binh, waar wij in Tam Coc (het Ha Long Bay op het vaste land) verbleven. Meer bij de natuur in plaats van de grotere stad Ninh Binh. Nadat we een busreis van ongeveer vijf uur hadden gehad, begon Deem zijn maag, na eten wat we erna aten, te protesteren en was het al snel foute boel. Deem heeft die hele avond zowat doorgebracht hangend boven het toilet en het emmertje naast bed... Daardoor hadden we voor de dag erna niks gepland staan.
De volgende dag ging het ietsjes beter en hebben we bij het hotel een scooter/motor gehuurd en besloten we hiermee Tam Coc te verkennen.
DSCN1644
DSCN1652DSCN1629
We hebben een paar kilometer afgelegd op de scooter, waarna Deem zich weer slechter begon te voelen. Het was erg warm die dag, dus dat hielp ook niet mee. Het hotel had ons gezegd dat we de hele dag nog gebruik konden maken van het zwembad en ook nog konden douchen, ook al moesten we rond 12.00 al uitchecken. We zijn dan ook terug gereden naar het hotel, waar Deem bij kon komen op de bedjes.
Omdat het een paar uur later zo beroerd ging, ben ik ORS gaan halen bij de dichtstbijzijnde apotheek. De zelfgemaakte ORS van de avond ervoor had nog niet echt geholpen blijkbaar.
Langzaam aan ging het beter met Deem en zijn we 's avonds nog even in het kleine Tam Coc wezen eten. Na het eten was het tijd om te vertrekken richting de nachttrein.
Dit keer gingen we met de trein naar Hue.

Vanmorgen zijn we om 9.00 aangekomen in Hue, waarna we onze backpacks hebben gedropt in het hotel en op de scooter/motor zijn gestapt naar het verlaten waterpark bij Thuy Tien Lake. Supergaaf, maar ook een beetje creepy.
DSCN1669DSCN1671DSCN1675DSCN1692

Na het verlaten waterpark zijn we terug gereden naar Hue en hebben we het presidentieel citadel bezocht. Dit vonden wij wat minder interessant. Mede omdat veel gebouwen hier in de steigers stonden en alles zo gerestaureerd was dat er niet veel meer van het originele over was. Helaas, maar dat konden wij ook niet weten.

DSCN1662
Morgen vertrekken we op dezelfde scooter als we vandaag gehuurd hebben (foto hierboven) richting Hoi An. Een tocht van ongeveer vijf uur, wat veel belovend schijnt te zijn. Wij zijn erg benieuwd.

Tot binnenkort!

Liefs Deem & Lisa

1. Roberto:
    9 augustus 2018
    Nou hopen dat het wat beter gast met Damien zijn maag
    Weer mooie foto’s hoor leuk zo’n verlaten zwembad lijk jurrasic park wel
    Op naar de vilgende motor rit😹👍🏻