Laatste dag Phu Quoc, Saigon (Ho Chi Minh City) en naar huis

21 augustus 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Een paar dagen geleden liepen we nog lekker rond op Phu Quoc. We zijn op de laatste dag daar op de scooter richting het zuiden van het eiland gereden. Omdat het bij de zee aan de westkant van het eiland (waar wij zaten) niet toegestaan is om te zwemmen (vanwege golven en stroming), hebben we dit aan de andere kant van het eiland wel gedaan. Na even gedobberd te hebben zijn we een stuk naar het binnenland gereden en hebben hier de Coconut Tree Prison bezocht. De gevangenis is totaal niet zo 'vriendelijk' als de naam luidt. Het is een gevangenis vanuit de Vietnamese oorlog. De Amerikaanse soldaten hielden hier Vietnamese mensen gevangen en martelde deze verschrikkelijk. Al deze taferelen waren uitgebeeld met poppen.
Na het schokkende bezoek aan de gevangenis was het tijd om weer terug te keren naar het hotel. De laatste spullen werden ingepakt en we konden nog even bij het zwembad hangen.

De dag daarna werden we opgehaald om naar het vliegveld te vertrekken. We zijn met veel regen naar Saigon (Ho Chi Minh City) gevlogen. De eerste dag dat we hier aankwamen hebben we rustig aan door de stad geslenterd. We hebben een bezoekje gepleegd aan de Ben Thanh markt vlakbij en langs andere Squares en Centres geweest. Eigenlijk zijn we die dag het meerendeel opzoek geweest naar een smartwatch die hier bekend is. Na wat getreuzel en afzoeken hebben we het uiteindelijk gevonden en er een gekocht.

De tweede dag was eigenlijk niet veel verschillend van de dag ervoor. We hebben op ons gemak door de stad heen gelopen. We hebben niet veel dingen bezocht, maar dat geeft niet.

Vandaag is alweer onze laatste dag van de vakantie. Om toch nog iets te bezichtigen bij Saigon, zijn we vanmorgen naar de Cu Chi tunnels geweest. Dit zijn ondergrondse tunnels die door de Vietnamese bevolking werden gebruikt tijdens de Vietnamese oorlog. Veel van de tunnels zijn er nog steeds en we konden deze dan ook hier bekijken en doorheen kruipen. Tevens hebben hier we geschoten met M16 vanuit de oorlog.

Momenteel zijn we de laatste spullen aan het inpakken en gaan we zo ergens wat eten voordat we richting het vliegveld gaan. Onze vlucht vertrekt vanavond om 23.55 en morgen komen we dus thuis aan.

Tot dan!

Liefs Deem & Lisa

1. Michaela:
    21 augustus 2018
    Zal vast indrukwekkend zijn geweest die gevangenis en die tunnels. Jullie hebben een hoop gedaan en gezien, ik denk dat jullie een topvakantie hebben gehad. En wij hebben mogen meegenieten met jullie mooie verhalen😉. Goede reis terug en tot morgen!😘