Mui Ne & Phu Quoc

17 augustus 2018 - Phu Quoc, Vietnam

Het is inmiddels alweer even geleden sinds het laatste verhaal gepost is, sorry!

We zijn in de tussentijd twee nachten in Mui Ne verbleven. Hier was het echt noodweer, dus ging de trip naar de duinen en het quad rijden niet door. Vlakbij obs hotel konden we daarentegen wel naar ‘Fairy Stream’. Dit is een klein riviertje, wat een soort kloof is gaan vormen ten opzichte van de stenen er naast. Hier kon je lekker met blote voeten in wandelen en de verschillende kleuren steen bewonderen.

Na twee nachten Mui Ne (en na dus eigenlijk niet zoveel gedaan te hebben) gingen we door naar Phu Quoc. Daarvoor hebben we eerst vijf uur in de bus gezeten voor we bij Ho Chi Minh City (Saigon) aankwamen, waar we vervolgens naar het vliegveld gingen om te vliegen naar het eiland voor de kust van Cambodja.

Begin van de avond zijn we aangekomen op Phu Quoc. Die avond hebben we een beetje rondgelopen in het dorpje en plannen gemaakt voor de komende drie dagen.
De volgende morgen hebben we bij de receptie wederom een scooter/motor gehuurd om het eiland te verkennen. Het eiland is ongeveer 40 kilometer lang en het breedste stuk is 20 kilometer, makkelijk te doen dus.

De eerste dag zijn we richting het noorden van het eiland gereden. Het was erg lekker weer en we kwamen langs een waterpark. Hier hebben we even gezwommen en een rondje door het ernaast gelegen pretpark gelopen, waarna we richting 'starfish beach' gingen. Om dit te bereiken moesten we eerst tien kilometer verder rijden op een onverharde weg, waar we zeker wel een uur over hebben gedaan... De 'weg' zat vol gaten, kuilen, stenen, plassen, blubber en zand. Na dus een uur gehobbeld te hebben, kwamen we vol modderspetters aan bij 'starfish beach'. De aankomst zag er niet veel belovend uit. Het strand erg klein en er lag veel vuil langs de waterkant. En erger nog, er was geen zeester te bekennen...

De tweede dag (vandaag dus) hebben we wat minder kilometers afgelegd. We zijn op ons gemak richting twee watervallen gereden die niet ver van het dorp vandaan waren. Hier hebben we even vertoefd in het water voor wat afkoeling.
's Avonds hebben we de night market van Duong Dong (het dorp vlakbij ons hotel) bezocht. Viskramen, parelwinkels, souvenir winkels en kleine foodstalletjes vulden hier de straat.

Morgen is het alweer onze laatste volle dag in Phu Quoc en gaan we richting het zuiden van het eiland.

See you soon!

Liefs Deem & Lisa

PS. De internet server werkt niet helemaal mee met het uploaden van de foto's. Die zien jullie thuis dan wel!

1. Roberto:
    17 augustus 2018
    Was inderdaad weer even geleden de verhaaltjes ging ze al bijna missen
    Gelukkig weer even bijgeschreven van hoe en wat
    Wel lekker zeker rijden zonder rijbewijs kunnen jullie alvast oefenen voor in NL👍🏻😉