Op eigen houtje naar Hoi An

10 augustus 2018 - Hoi An, Vietnam

Vanmorgen zijn we op tijd op de motor gestopt en gaan rijden richting Hoi An. (We noemen het toch een motor in plaats van scooter, omdat hij de 100 km/h wel haalde en misschien nog wel meer. Maar dat was iets te hard om te proberen in onze korte broek).

Met gemiddeld zo'n 70 km/h zijn we op ons gangetje de route gaan volgen. De eerste paar uur was niet erg bijzonder, aangezien je niet echt uitzicht had. Na ongeveer twee uur werd het beter. We hadden de Hai van Pass bereikt. Dit is een lange bergpas waarbij je mooi uitzicht hebt over zee. Met een foto hier en daar hebben we de Pass na ongeveer een uur afgereden.

IMG_2699IMG_2705IMG_2718IMG_2722IMG_2725

Na de Hai van Pass bereikten we Da Nang. Een grote stad ongeveer een uur van Hoi An vandaan. Hier zijn we even gestopt om wat te eten en zijn we opzoek gegaan naar een smartwatch van Mi (een telefoonmerk hier). Dit was op aanraden van de Colombiaanse medepassagier van de nachttrein naar Hue. Na veel googlen en proberen Vietnamees te begrijpen, hebben we het gevraagd aan een streetfood stalletje. Zij wisten niet direct waar we het konden vinden, maar binnen no time stonden er vijf mensen om ons heen die mee zochten naar waar we moesten zijn. Een dame wist waar de winkel was die we zochten en vertelde ons in gebrekkig Engels dat we onze motor moesten pakken, zodat we achter haar aan konden rijden richting de winkel. Op volle vertrouwen reden we klakkeloos achter haar aan, waardoor we het eindelijk vonden! Nadat we verschillende smartwatches bekeken hadden, besloten we dat we deze thuis pas zouden bestellen in verband met de garantie. Onze reis naar Hoi An kon dus voortgezet worden.
Vanuit Da Nang was ons hotel in Hoi An nog zo'n 50 minuten rijden. Op een rustig tempo zijn we langs het strand gereden en kwamen we met veel pijn in onze billen aan in Hoi An. Hier zijn we, nadat we even afgekoeld waren in het zwembad, het oude stadscentrum gaan verkennen. Het was hier erg druk, maar wel gezellig. Overal hingen gekleurde lampionnen en live muziek was verderop te horen. We zijn door de straatjes geslenterd en zijn vervolgens weer terug gegaan naar het hotel om neer te ploffen.

Morgen vliegen we door naar Nha Trang, waar we hopelijk kort van het strand kunnen gaan genieten.

Tot snel!

Liefs Deem & Lisa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roberto:
    10 augustus 2018
    Nou nou kunnen jullie alvast oefenen met motor rijden😎
    Mooie foto’s hoor van die bergpas👍🏻