Nog meer regen en Cat Ba Island

5 augustus 2018 - Sa Pa, Vietnam

Nadat we heerlijk geslapen hadden in de homestay in Lao Chai (Sa Pa), werden we gewekt door de eigenaresse; het ontbijt was klaar. Terwijl Sui-Me (rechts op de foto) bezig was met het maken van de traditionele kleding van haar stam, aten wij boven de gebakken pannenkoeken en wat banaantjes.

Na het ontbijt zijn we samen met Sui-Me verder op stap gegaan. Wij poncho's aan en zij wandelend met een paraplu die ongeveer even groot was als zij zelf. Dit keer gingen we niet direct door de bergen lopen, maar bleven we een smal aangelegd pad volgen. Soms gingen we hier vanaf door de blubber en plassen, maar echt klimmen ging niet omdat het al de hele nacht aan het regenen was.

Lopen over paden, lekker makkelijk zou je denken. Maar dit was verre van makkelijk. De paden waren ontzettend steil en het water gutste hier vanaf, waardoor op sommige plekken op lange duur alg ontstaan was. Waardoor deze paden dus ook weer spekglad waren. Vallen gebeurde dit keer gelukkig niet. Wel hadden we het na de eerste paar hellingen al zo warm, dat we toch maar besloten nat te regenen in plaats van de poncho aan te houden.

Omdat we nu samen met Sui-Me liepen, konden we een goed tempo aanhouden. De dag hiervoor waren er nog twee andere Nederlanders bij, zij hadden iets meer moeite met de trek. Aan het einde van de dag hadden we dan ook weer 12 km afgelegd en 113 verdiepingen beklommen. Na de trek zijn we kort met een busje naar Sa Pa gebracht omdat dit nog te ver lopen was voor de hoeveelheid tijd die we hadden.

Aangekomen in Sa Pa konden we heerlijk douchen, en dit was nodig! 's Avonds zijn we teruggekeerd naar Lao Cai, waar we op de nachttrein stapte terug naar Hanoi.

Vanmorgen zijn we dus vroeg aangekomen in Hanoi en hebben we later op de ochtend weer de bus gepakt naar Cat Ba Island. Hier zullen we de komende twee nachten verblijven.